Året er 1999, Janne og Kristoffer Haust bestemmer seg for at det er på tide å skape sitt eget eventyr. Fordi hvem elsker vel ikke en utfordring? Allerede et år senere presenterte de en komplett yttertøy kolleksjon med merket Haust. La oss gå litt tilbake i tid. På slutten av 90-tallet var paret på en tur til Portugal og besøkte en venn. På denne tiden eide og drev de en motebutikk i Drammen, Norge.
De var lei av det kjedelige yttertøyet som dominerte markedet i Norge,så deres venn tok dem med til en portugisisk produksjonsfabrikk som lagde yttertøy. Paret ble inspirert av alle de forskjellige fargene og de eksklusive kvalitetene de tilbød. Det var bare et problem passformen på klærne passet ikke til den skandinaviske kvinnen.
Derfor fikk Janne muligheten til å lage sine egne plagg, og hvem ville vel ikke takket ja til det? Janne ble designeren og Kristoffer tok seg av det administrative. Uten relevant utdanning ble det learning by doing. Som jeg sa før, hvem elsker vel ikke en utfordring? Sammen laget de merkevaren Haust. Etter hvert som etterspørselen ble større og produktsortimentet ble bredere, var det på tide å ansette flere mennesker å dele dette eventyret med.
I dag har selskapet et sterkt kompetent team, som de liker å kalle Haust-familien. Designet har fra starten blitt konsentrert rundt den skandinaviske kvinnen og eksklusive kvaliteter. Paret reiser rundt i verden for å sikre og opprettholde sitt gode forhold til alle produsenter og holde merket oppdatert på de kommende trendene, slik at kundene vil elske produktene like mye som de elsker arbeidet.